akut mvc.. =/

dagen började som ett helvete...!

men först: igår kväll baka vi gott bröd till kvällsmat och under eftermiddagen fick vi upp alla taklistor.. min man kan allt.. älskat honom=)!! satte oss alla 3 i soffan och mumsade nybakat bröd.. så gott och kollade på X-man .. sen efter nyheterna gick vi in och la oss i sängen istället för att sova blev helt blixt trötta...

Vid två tiden vaknade jag. tea sov mellan oss och hon är som en storm i sängen men men... iaf jag behövde kiss gick på toa och när man är gravid brukar man  alltid kolla ner i toan så att allt ser bra ut men och de gjorde de INTE för mig de va helt svart.. kisset va svart...
jag tänkte nog inget tror jag... trodde att jag drömmde ...gick iaf till sängen igen för att sova men de gick INTE låg och försökte känna bebben sparka men inte då..! vid 5 tiden somna jag iaf skönt. och vid 8 veckte tea mig.. genom att ligga och klappa på min kind hon är underbar! tänkte för mig själv att de va en jävla konstig dröm jag hade inatt.. tänkte oxå att de är nog bäst att gå till toan och kissa för att bara se att de va en dröm jag hade drömt inatt..


men icke då mycket riktigt så va kisset svart igen började grina som fan och ringde till mvc där dom ville ha in mig med detsamma stackars tea hon blev helt förstörd över att se mamma gråta så hon började oxå gråta och och stog och typ "skrek" mamma I LOVE phuu (i love you)  och ville bara krama mig.. gud va jag älskar henne...!

ringde till jakob som mötte upp mig istan gick in till våran barnmorska som är helt underbar ingrid pålsson för att prata hon ville då att jag skulle försöka kissa igen.. och de är ju inte så svårt när man är gravid så lite kom de iaf och gick iväg för att ta prov på de och de visade att de va en massa blod i urinet.. och jag tänkte att nu är de kört..! bara att inse... då ville hon att jag skulle lägga mig på britsen för att hon ville se om vi kunde höra hjärtljuden lr inte..

först hörde hon bara min puls men efter en liten stund hörde vi även bebbe...för första gången...! annars brukar man lyssna på bebben första gången i v 24-25  och jag är i vecka 20+1 idag..men ååå vad glad jag/vi blev!!! den lever iaf... jakob va nära på att svimma men han klara de.. och efter att vi insåg att den levd börja den sparka igen.. skönt...

de andra proverna på stickan dom tog visade bra så nu är de bara att vänta tills på torsdag för att få dom övriga svaren och om de är något fel på mina njurar lr så... aja bara att vänta och se...

jag har lärt mig... !! TA INGET FÖRGIVET man vet aldrig vad som hände om 1 minut ett dygn lr en vecka.. Ta hand om varandra...

nu hoppas jag bara att allt kommer att gå bra och att proverna inte visar något allvarligt..
utan att vi kommer fortsätta att må bra alla 4...

hoppas du iaf fått en bra start på dagen..!

jag älskar min familj + våra underbara föräldrar med familjer ville bara tala om detta..
ta hand om er..
kram

Kommentarer
Postat av: sabina

Syrran hoppas allt ordar sig och vi får hoppas att det inte är något.. Hälsa familjen! kram sabina

2009-01-26 @ 15:10:57
URL: http://binalina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch va hemskt!! Gud blev livrädd när ja läste ditt inlägg.. Hoppas allt ordnar sig=) KRAAM

2009-01-26 @ 16:12:18
URL: http://zemren.blogg.se/
Postat av: Bettan

Usch kan förstå att det kändes som en mardröm... jag blev alldeles svettig när du ringde och berätta vad som hade hänt...

Men det var ju tur att allt stod bra til me bebben....Får väl hoppas att allt e lika bra med dig!!!!



Hälsa Jakob och tacka än en gång för hjälpen me bilen!!



Kram Kram

2009-01-26 @ 19:23:42
URL: http://betzzzy.bloggg.se
Postat av: Elinor

Usch och fy så otäckt!

Skönt att allt var okej med hjärtljud och så i alla fall..

2009-01-26 @ 20:39:48
URL: http://ronile.blogg.se/
Postat av: zandra

Stackare.. förstår att du blev rädd.. Hoppas aallt är bra eallafall!! KRAAM

2009-01-26 @ 21:00:01
URL: http://justarrived.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0