vilken helg...!

kort info.: fredag jakob var på cross i gbg supercross..  och tea var hos sin mormor medans jag jobba mellan 16-21 sen åkte jag och hämta min docka för att åka hem och nanna tea skulle ju ha kalas imorrn på lördagen jag vaknade av att klockan ringde vid sju.. gick upp då och åt lite frukost efter de åkte jag in till stan och skulle handla lite inför teas kalas.. jakob och tea va hemma och städade när jag kom hem så stog jakob och putsa fönstrena och tea satt och måla lite snällt då hade han åter igen på väldigt kort tid städat hemma... blir så glad att se att han faktist oxå kan... =)

vid 13:30 kom mamma m.fam med smörgåstårtorna 4st jag blev iriterad för vi hade bestämta att dom skulle komma vid 14:00  jag hade ju lixom inte hunnit duscha än.. men då sa min mor till mig att våran kl på väggen går en halv timma efter faan de visste ju jag bara att jag inte hade orkat byta batterin... så där fick jag så jag teg! men men jag gick in och duscha iaf och han ju tills alla andra kom... vid 15:00 .. tea fick så mkt fina paket... ETT STORT TACK TILL ALLA...

på kvällen gräjade jakob med crossen och jag plocka lite hemma och gick o la en väldigt trött tjej.. hon han ju inte äns med att sova denna dag vilket hon kanske borde gjort men men så är de..!

på söndag gick vi upp tidigt för vi skulle ju vara hemma hos frida och mira vid nio för att sedan hämta sandra L och dra till hol för att kolla på cross tävlig som min älskling skulle vara med på även fridas kille va med vi mötte bettan och anne och elicia i järpås för att dra vidare...även bettans och annes "pojkar" va med..  jag blev riktigt stolt över min älskling han körde faktist bra... men ovemyr är ju värst... så duktig han är...!  när vi kom hem vig fyra åt vi lite mat sen storstädade jag våran bil in och utvändigt.. vi ska ju sälja den nu en volvo 965 och köpa en passat istället de är rätt roligt att byta bil.. =) tycker jag iaf men jakob vill hellst ha kvar volvon... efter att jag städat bilen och jakob tvättat crossen och caddyn så gick vi in och gosade med tea tills hon somnade gott... när hon hade somnat tog vi en varm dusch efter att vi hade varit ute hela dagen i typ 12 g då är man rätt kall.. så de va gött...

idag skulle jag ha jobbat mellan 7-13 men tea hade feber imorse kanske för att vi va ute hela söndagen och att de har varit mkt denna helg.. även jakob kännde sig lite sjuk kanske en förkylning på G.. vad vet jag så idag har vi inte gjort något.. cicci och imilia kom förbi en sväng på nu på kvällen och tog en kaffe.. när dom hade åkt bada tea och nu somnade hon gott i sin säg till lite välling och emil filmen..  imorrn om tea inte har någon feber vilket hon bara hade imorse så ska vi till öppet hus i örslösa mellan 9 och 12 får se om lillen följer med eftersom han har mira imorrn då frida jobbar.. och kanske marie och barna ska förlja med... vore skoj... ne nu ska jag äta min nyttiga kvällsmat frukt bestående av äpple och banan ska ju börja mitt nya liv nu... dock kunde jag inte följa med frida jenny och dom andra brudarna och träna p.g.a. att jag inte hade någon barnvakt så de började ju bra iaf,.... *hahahha* får se vart detta slutar... *ler*

här kommer lite bilder från helgen...


söta wilma ett riktigt busfrö..
som kom på besök i törsdags med marie och broden casper

casper och tea kanske framtidens par? =)


en nyvaken dotter som jakob ville uppvakta på fredags morgon innan han skulle iväg till gbg efter som han var tvungen att jobba på tisdagen.. hon fick frukost på sägen av oss och hon fick vakna till en vacker stämma "ja må du leva ja må du leva" vilket de nästan såg ut som hon skämdes över.. *hahaha*
hon fick en tv och lite leksaker samt en prinsses klädsel..

min prinssesa


tea och mormor gosar medan jag duschar inför teas kalas


styvpappa-sissela-sammy-seth-mamma-tea-faster lalla hemma hos oss och
väntar på mat.. =)




söta elicia kom oxå på kalaset




min söta syster med pojkvän..

min söta syster sissela och teas goa moster!


tea ska blåsa ut ljuset en 2:a




bästisarna mumsar glass..


coola brudarna kollar när deras pappor kör cross


tea sponsrar pappas cross KTM


lillen drar iväg medans älsklingen skruvar klart sin maskin..!


teas "farbror" Filip var med och stolt passade tea och elicia medans han fick hänga med brossan
och kolla på när han kör cross..

               




så här ser en start ut men kan sluta så här....


 så typist..


filip hjälper tea att visa vart pappa är sen ropar hon "heja pappa heja pappa"
och år så stolt men om hon fick bestämma skulle hon nog vilja köra själv..
blir nog en cross tills nästa år måste bara kunna hålla lite balans...*ler*


min älskling hoppar lite...


våran fina bil jag nyss har tvättat som vi ska sälja..

nån som är intresserad?


min älskling sitter och kollar på film på sin nya tv...

nä nu ska jag sova upp ´tidigt imorrn ska ju vara hos marie och dricka kaffe vid
halv nio innan vi ska till örslösa...

vore kul om fler vill skriva en liten text efter ni har varit inne för de är tydligen väldigt många som är ute och
kikar på min blogg varje dag... inte för att jag är så bra på de själv men ska skärpa mig...

hoppas ni oxå har haft en så underbar helg som jag...!

den 4 oktober är de cross tävlig i lilla edet om nån är sugen på att åka och kolla....!
de är super spännande och så härlig stämning!!

ha de bra sov gott
kram!




Kommentarer
Postat av: elin .

låter som en trevlig helg =)



kramar

2008-09-15 @ 23:09:55
URL: http://elintang.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas Tea mår bättre snart, stackare att vara sjuk =(

Ha det gott !!

Kram

2008-09-16 @ 00:03:18
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Låter som en mycket trevlig helg.. ;)

Ta hand om er!!

Kramar

2008-09-16 @ 12:45:31
URL: http://emeliejohnson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej tjejen!

En mysig helg efter vad jag läst. Visst är det underbart när grabbarna hjälper till hemma utan attm man behöver säga till.



Kramar

2008-09-16 @ 12:51:51
Postat av: Anki

Va kul det är att känna igen människor på kort när man är ute och surfar. Jag bor ihop med din söta systers pojkväns pappa. Hängde du med?

2008-09-16 @ 22:52:43
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skönt att hon redan är frisk !!

Mmm ska bli riktigt kul att åka en sväng till huvudstaden, strosa runt, äta gott och umgås.

Ha det gott !!

Kramar

2008-09-16 @ 23:22:55
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Veronica Axelsson

Hej Gullet!

Vi har en liten PV50 ståendes här, sugna??ler

Fabian vill ha en större.

Puss puss puss

2008-09-17 @ 20:57:32
Postat av: Anki

Det stämmer att jag bor ihop med Johnnys pappa. Du har en fin blogg!

2008-09-18 @ 06:33:09
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha vem har hjälpt dig med din blogg nu da :P

den va snygg !

2008-09-19 @ 12:44:53
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Vilken söt prinsessa!

2008-09-21 @ 07:51:33
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Sandra

Ja det har varit en riktigt skön kväll =)

Du får rymma hemmifrån en kväll och komma hit och softa =)

Hoppas allt är bra med dig/er !!

Ha det gott !!

Kram

2008-09-23 @ 21:19:51
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: elin .

hej.



mmm, det är riktigt sköj. mm, vi får dra ihop ett gäng och spela lite och dricka lite sprit =)



japps, de är tungt. bara att hoppas på att allt vänder snart och går mot ljusare tider. kommer bli fint imorn! tycker du ska åka till kyrkan, tror att verre skulle uppskatta det! man får vara rädd, de är jag. för man vet inte hur man ska bete sig riktigt! tror nog på att man ska vara sig själv.



ha d fint. kramar

2008-09-24 @ 13:11:16
URL: http://elintang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0